Rebranding af itoi.dk

Nyt logo til Søren Holmgren og i to i

Ejeren af itoi.dk, Søren Holmgren, kontaktede mig for at få hjælp til en ny hjemmeside, der kunne hjælpe ham med at præsentere sin virksomhed og sig selv bedre.

Søren Holmgren er foredragsholder, coach og motivator, og han har holdt over 1000 foredrag i 15 forskellige lande. Han er tidligere atlet og dobbelt OL-guldvinder for Danmark.

I forbindelse med arbejdet med et design for hans nye hjemmeside opstod ønsket om at rentegne logoet. Dette var en simpel lille opgave i forbindelse med arbejdet med hjemmesiden, men da jeg sad i Illustrator og rentegnede hans logo, opstod ideen til et helt andet design af logoet. Det gamle logo var navnet i en kraftig farve med et øje, der var tonet i en lys grå farve bag ved teksten.

Min ide var at flytte rundt på elementerne, så det ikke var to selvstændige dele, der var sat oven på hinanden, men de i stedet blev integreret med hinanden.

itoi (øje til øje) udtrykker dialog og at skabe forbindelse - to (til) er elementet, der forbinder de to. Det nye logo er derfor de to i'er over for hinanden, og t'et forbinder dem ved at strække sig fra det første i til det andet. Øjet er flyttet ned og erstatter o, og derved bliver elementerne samlet, og logoet er skabt.

At ændre et logo kan være nervepirrende og skræmmende for de fleste kunder. Derfor rentegnede jeg også det gamle logo og sendte det i korrektur til kunden og viste min ide som en tanke. Heldigvis faldt ideen i god jord, og beslutningen om at skifte logoet blev taget hen over en weekend.

 

Logo: design og grafisk formgivning
Logo: Djævlen er i detaljen
Logo: closeup af en grafisk detalje