Nyt logo til engelsk kunde

Logo for CosmeticsLab, England

Gennem min partner i England blev jeg bedt om at deltage i et møde omkring fremtidig markedsføring af en engelsk white-label-virksomhed inden for kosmetik og produkter til kropspleje.

Vi er nu i gang med at lave en ny hjemmeside til virksomheden, men inden vi kunne komme i gang med det, blev vi bedt om at udvikle deres nye logo. Ønsket var et logo uden grafik, hvor navnet skulle være logoet.

Firmaet producerer kun produkter for andre brands. De er en af de større producenter af white-label-kosmetik i England og producerer for nogle af de toneangivende brands.

Den grønne farve er en del af virksomhedens historie, men vi har dog gjort den mørkere end tidligere; den grå farve er benyttet for at adskille "cosmetics" fra forkortelsen LAB, der kommer af "laboratories".

Meget ofte er et logo en følsom størrelse, fordi ejeren skal kunne se det som et match til sin virksomhed - hvis man ikke har et klart ønske, men gerne vil have nogle ideer, starter man ofte med at finde en stil og form, der matcher ejerens forestillinger om sit brand. Netop dette indeholder en stor portion gætværk, hvilket betyder, at der bruges flere timer på at udarbejde det helt rigtige logo.

Dette har været et af de mere enkle logoer at udvikle - kunden havde en klar forventning og helt specifikke krav. De var meget lydhøre over for forslag og ideer, og beslutningerne var præcise og klare. Dette logo blev udviklet på ganske få timer - vi endte med at bruge to korrekturer og havde løbende dialog - men logoet i sig selv blev hurtigt vedtaget, hvorefter der kun skulle laves enkelte justeringer.

Logodesign for CosmeticsLab.
Logoet har designdetaljer i den sidste del.